Tuesday, October 27, 2009

..Setelah Kau Pergi..

Ira!

Dalam hidup aku, hanya satu cinta yang ingin aku miliki. Dalam jiwa aku, hanya satu hati yang ingin aku miliki, tetapi hati itu bukan milik aku lagi, ia milik orang lain.

Biar berpuluh manusia mendesak supaya aku lontarkan kasih ini ke tempat lain, buang jauh-jauh agar aku tidak mengenangnya lagi…aku tak mampu, Ira. Kasihku pada kau terlalu kuat, cintaku pada kau terlalu agung.

Maafkan aku ira, aku gagal melenyapkan perasaan ini. Kau tahu, kan..dalam sejarah hidup aku, inilah kali pertama aku bercinta. Biarpun cintaku tidak bersambut, kasihku akan tetap mekar untukmu. Izinkan aku menyayangi dirimu, memuja dirimu sehingga ke akhir hayatku.

Aku tidak akan bercinta lagi selepas ini kerana cinta itu indah dan menyakitkan. Kau yang pertama dan kau juga yang terakhir. Sampai bila-bila pun, kasihku padamu tetap mekar di hati.

Ira!

Hatiku mendesak untuk mencarimu, untuk membisikkan kata-kata cintaku padamu, mungkin untuk kali yang terakhir kerana selepas itu aku akan pergi jauh dari dirimu. Aku tidak akan mengganggu kebahagiaanmu lagi.

Hadiah ini untuk hari ulangtahunmu, hadiah yang terlalu ingin aku berikan padamu. Jangan menolak Athirah, kerana aku tidak akan menerimanya semula.

Sayangku ira..

Selamat hari lahir, moga dipanjangkan umur dan moga kita akan bersua lagi. Jika tidak di dunia, mungkin di akhirat nanti, aku ingin bersamamu di sana.

Maafkan aku ira, terlalu banyak kesalahanku padamu dan aku mohon kemaafan darimu. Aku akan pergi jauh darimu, dari keluargaku. Ingat janjimu dulu..apabila kau terima aku sebagai abangmu, maka keluargaku juga akan jadi keluargamu..Kila dan Ida, adik-adikmu juga. Jangan lupakan mereka, ira.

Sayang!

Sampai di sini dan doaku semoga kita akan bertemu lagi. Moga bahagia di samping suamimu. Tentunya dia lelaki terbaik sehingga kau menolak kehadiranku. Hargai kasih sayangnya, jangan kau tinggalkannya sekali lagi, kerana perpisahan kali kedua mungkin lain pula ceritanya.

Ira!

Selamat hari ulang tahun dan moga kebahagiaan akan menjadi milikmu yang abadi.

Assalamualaikum..

Sayang dariku……along.

Ahmad Syakir


umm..novel Setelah Kau Pergi.huu..agak sedey cite nii..cinta itu indah dan menyakitkan buat Syakir..pe yg best, cinta dia sgt ikhlas buat Ira..sgt terserlah kesungguhan dia meraih cinta Ira..bersabar dan sanggup menunggu..oh..xmo komen bnyk2 sal novel nii..hehe..nk tau cite selanjutnya sila baca..

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


Ape2 pun..kite kne ingat..CINTA yg paling agung hanya untuk ALLAH..jgn jadikan cinta manusia mengatasi rasa CINTA kita pada Allah..ALLAH itu kekal..Manusia hanya sementara..begitu juga cinta..CINTA ALLAH CINTA abadi..CINTA hakiki..cinta manusia sukar untuk dimengerti..

Biarlah CINTA ALLAH itu ditakluki sebelum cinta manusia dijejaki..agar persediaan itu ada..agar kebenaran itu itu nyata..agar keredhaan dapat dipupuk..agar kenyataan dapat diterima andai dugaan kasih menyapa.. ingatlah..CINTA ALLAH CINTA sempurna, CINTA sejati lagi hakiki..CINTANYA CINTA tulus suci murni..KasihNya nan abadi..

...CINTA ALLAH..CINTA yang tak pernah dan tak akan mengecewakan....

2 comments:

aeda_humairah said...

awop
dlm byk2 awop tulis ni..
word 'menunggu" paling berkesan d hati sy..
xtau bkpe...
ahaksss

Nien@khairina said...

yang..
awat terkesan di hati nye...hehe..

tp btol aida..sian syakir nii..
last2 accident..meninggal..
huu..geram gop athirah tuu..
seolah2 wi harapan ke syakir..
eh..terkomen lebih2 lop..
sila bce ye..best gop novel nii=)